Ojoj - var ska jag börja.

Det är märkligt vad svårt det ska vara att få tid att knåpa ihop en blogg, man får verkligen stålsätta sig! Det är inte så att jag inte har något att skriva, det är snarare att det finns så mycket att skriva att man blir utmattad bara av att sovra i materialet. Jag tror jag ska göra en liten betraktelse över saker jag blir glad över:

Det här kanske ser ut som en vanlig lunchrätt dagen efter onsdag och före fredag, men det som gör mig glad är när folk kallar det för torsdagsöverraskning. För dem som inte vet det så är inte ärtsoppa och pannkakor på torsdagar direkt en överraskning.



Det här kanske ser ut som vilken myggsvärm som helst, men det är det inte. Det här kan vara den mest irriterande myggsvärm jag har mött i mitt liv. Denna myggsvärmen mötte jag på ett studiebesök på reningsverket och de har kläckts från stora varma bassänger med avloppsvatten. Denna ekivoka myggupplevelse kryddades av det faktum att det luktade bajs. Egentligen har jag lite svårt att se vad i allt detta som gjorde mig glad, men jag kan inte annat än le åt eländet.



Bilden är från insidan av en brandbil ute på räddningsskolan. Sätet är anpassat för att man ska ha lufttuber på ryggen. Har man inte det, är sätet troligen fantastiskt väl utformat för att vid en krock dislokera en, alternativt två, nackkotor.



Här finns det två saker som gör mig glad och den ena är att de tycker att folk inte ska missförstå läget så tyckte de att en förtydligande text på ingången till denna julmarknaden behövdes. Det andra som gjorde mig glad var att innanför dessa portar fick jag ta ett emot ett stipendium, och det går ju knappt att bli annat än glad över!



Här ser vi ett klädställ inne på brandstationen i Skövde, och det som gör mig glad med den här bilden är att det är skönt att se att det finns fler personer över myndig ålder som vågar åka sparkcykel.




It seems like I am going to get a collegue the next semester, a girl from India called Namita. I look forward to get a new perspective on student life at the univeristy. I am sure she will find lots of strange customs and habits that we Swedish people take for granted. It will be interesting reading for sure!

//Valross

PS: Uppenbarligen är det såhär det ser ut om man lämnar en SMO-elev, en tjock metallplåt och en skärbrännare utan uppsikt.

Comments

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0