Inget blogginlägg.

Nu har det hänt. Första gången hittills. Det händer säkert alla bloggare. Jag har ingen inspiration och jag tror inte det egentligen har hänt något som hade gjort sig bra här på bloggen.

Complex spelade in ett litet inslag med mig för en spinn-off på det gamla TV-programmet Hur gör djur, men det kan man inte skriva ett helt blogginlägg på. (Dessutom byggde deras inslag på mitt bloggande.)

Till anledning av Mångfaldsveckan var en imam på högskolan igår och berättade om islam, och jag tyckte han var riktigt bra föreläsare. Han var till och med bra på att snyggt och städat bemästra en störande agitator som satt i publiken. Men det är jag inte heller sugen på att skriva om.

Jag har spenderat stora delar av helgen på Boulogner: Fredagen samlades drygt 70 pers för att städa kårhuset i 6 timmar och på lördagen var mitt det ena av två arbetslag inom Sexmästeriet som skulle hålla huset öppet för gäster. Nog för att jag fick ha overall på mig både fredag och lördag, men det är inte heller något jag är sugen på att skriva om.

Jag skulle kunna berätta kort om den nystartade punschföreningen, men då skulle jag behöva erkänna att jag faktiskt är så nördig att jag och en annan herre spontant en onsdagskväll på kårhuset lyckades författa en stadga på sju kapitel, och jag vill helst inte skylta med det.

Något jag inte heller ids skriva om är att jag redan har börjat söka sommarjobb, men för att ge den historien sammanhang krävs det att jag måste berätta om förra sommarens usla arbetstidsplanering, så det vill jag inte heller skriva om.

Något jag skulle kunna skriva om är att jag nu har gjort ett blogginlägg som påminner lite om en av Jean-Pierre Jeunets berättartekniker. Han gör ibland så att för att man ska få ett grepp om en karraktär så radar han upp en massa saker som karraktären antingen tycker om eller inte tycker om. Men den här bloggen handlar ju inte om film, den handlar om livet som student, så jag tänker inte skriva om det heller. Ja mina damer och herrar (och ni som inte vill begränsa er av könsroller), det bidde ingen blogg idag. Förlåt!

//Valross

PS: Tips på sjukt bra filmer Jean-Pierre Jeunet har gjort är Amelie från Montmartre och Delikatessen. Vill man se smakprov på när han använder berättartekniken jag nämnde förut kan man kika på hans gamla kortfilm Foutaises (på Youtube). När jag ändå är i farten och rekommenderar filmer vill jag även tipsa om världens (eventuellt överdriver jag inte) gulligaste film, Min granne Totoro.

Comments
Postat av: Mr X

Finemang du!

2007-11-22 @ 13:49:33
URL: http://klagbengts.wordpress.com
Postat av: Denzler

Det är inte mångfaldsvecka, utan mångfaldsmånad! ;P

2007-11-22 @ 18:01:32
URL: http://studentkaren.wordpress.com/

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0