Inte en pryl, inte ett plagg.

Jag fick ett epost för ett tag sen. Det informerade mig om att jag var välkommen till kursen och att de behövde en kopia på mitt pass för att de skulle säkerhetskontroll på mig innan de kunde få in oss på säkerhetszoner i Jordanien.(Dramateknisk paus.) Jordanien?! Inte för att jag hade någon att prata med just då, men hade jag haft det hade jag inte sagt ett ord, för jag blev helt förstummad. Jag visste ju med mig att jag hade sökt en kurs om minor och minproblematik, men inte tusan visste jag att det ingick ett studiebesök. Än mindre att det var ett studiebesök till ett så varmt och dammigt ställe som Jordanien! Eller, vad vet jag om att Jordanien är varmt och dammigt? Jag har ju aldrig ens varit söder om Alperna.

Snabbt insåg jag att jag inte hade en garderob som är riktigt kompatibel med resmålets temperatur och än värre att samma sak gäller mig. Sen kommer problemet. Jag tycker inte om att köpa kläder, och klädaffärerna visar sin avsky till mig genom att ha ett sortiment som är oanvändbart för mig. Det är mycket roligare att köpa prylar. Som kompromiss gick jag och köpte något som var inte helt ett klädesplagg och inte heller helt en pryl. Hem från affären kommer jag med en hatt. En hatt vars värde motsvarar drygt en arbetsdag med välbetalt sommarjobb. Den har en inbyggd flytkropp så att den inte ska sjunka och hatten i sin helhet har livstidsgaranti. Jättebra. Men nu vet jag inte om jag har råd att köpa kläder.

I den kursen som pågår just nu håller vi på och räknar på metallstänger. Vi sitter och teoretiskt vrider på dem så de börjar gå sönder, och sen släpper vi. Sen räknar vi på hur trasig den blev, hur den blev trasig och inte minst vilken av stängerna som gick sönder mest. Jag fattar inte varför jag tycker det är intressant, och inte riktigt vad jag ska ha den kunskapen till, men jag får ju tveklöst mer koll på hur material beter sig. Användbart på tentan om inte annat...

//Valross


PS. Ja, det är tydligen så att jag inte ska köpa kläder. Sitter just nu (17.29) på bussen efter att köpt ett par Fjällrävenbrallor som passade någorlunda. Det låter väl kanske inte så illa, men låt mig som argument för mitt påstående om alla klädköps djävlighet tillägga att bussen är på väg tillbaka till stan då jag någonstans har glömt påsen med mina brallor för 900 bagis. Big no-no.

Comments
Postat av: hana

och det är olämpligt att ha kortbyxor och jag antar att linnen får man titta i stjärnorna efter. vad har folket i öknen på sig egentligen? polotröjor? bööö jag har knappt vågat titta i min garderob!

2007-09-27 @ 22:13:38
URL: http://hannarisen.blogspot.com/
Postat av: Anders Juhlin

Den där hatten... kunde du inte köpt en hårddisk eller nåt? En vit hatt? Även om den gick att använda som toalett... eller vad var det för nyttigt?
Sötnos

2007-09-27 @ 23:48:26
URL: http://andurs.wordpress.com
Postat av: Magnus

hahaha, ja, du va hård men rättvis!
Hej Torbjörn, kul att hitta dig på detta forum!

2007-10-01 @ 11:26:29
URL: http://magnusskoglund.blogg.se
Postat av: Denzler

Vad surt... Kan inte mer än tycka lite synd om dig som tappar bort ett par byxor. Du har inte lyckats spåra dem? Att efter att ha inköpt en hatt för dyra pengar, vill man inte tappa bort ett par byxor för massa hundringar...

2007-10-01 @ 16:54:35
URL: http://studentkaren.wordpress.com
Postat av: Emmily

Haha! Hur har du lyckas missa att du ska till Jordanien när jag sitter härborta i Mexico och grämer mig förtvivlat över att jag, just det, är i Mexico och inte kan gå minkursen som vill, jag bara känner det, VILL ta just mig till Jordanien?? :D
Tycker nog att hatten låter som ett strålande inköp - en sån vill jag ha här - jobbigt med byxorna bara...

2007-10-01 @ 20:20:09

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0