Minne + schema ≠ problemfritt

Missade en föreläsning idag, fick för mig att den gick på eftermiddagen. Nåväl, det förde något gott med sig; jag fick tummen ur att fylla i min kalender. Vilket i sin tur förde något dåligt med sig; jag insåg just att de där fristående kurserna jag valde till i höst - trots att de totalt bara var på 7,5 hp - krockar med en miljard andra föreläsningar och tillställningar. Till råga på allt visade det sig att en av de kurserna som faktiskt ingår i mitt program, ännu inte är schemalagd, vilket gör att jag troligen kommer förgylla min kalender med ännu fler schemakrockar. Jaja, smällar man får ta när man inte håller sig i fållan. Så här långt verkar det som att tentorna inte krockar i alla fall.

Som en följd av att jag började kolla på schema försökte jag för ett ögonblick även planera mina helger framöver. Jag gav upp. Det finns löjligt mycket att fylla sina helger med! Krigar om plats i min kalender gör plugg, extrajobb, utlandsfester, mamma/pappa, brorson med föräldrar och inte minst Valross-tid. Jag tror att om jag blundar och låter det vara ett tag kommer det det säkert lösa sig. Den metoden fungerar om inte annat utmärkt för min disk.

Nu ska jag gå till affären och impulshandla tills jag har fått ihop ingredienser till någon slags middag.

//Valross

PS: Jag använder ingen stavningskontroll för det jag skriver, så ni får helt enkelt leva med att det blir lite staufel då och då.
För dem som undrar vad jag slängde här om dagen så blev det en nyckelknippa med nycklar till lås som är trasiga eller sönderklippta.

Comments
Postat av: emma

kul med en blogg! :-)

2007-09-11 @ 18:25:48
URL: http://www.luddeemma.blogspot.com
Postat av: floff

Den här bloggen har potential att bli större än Calle Bildts

2007-09-11 @ 18:43:06
URL: http://tobiases.blogg.se
Postat av: Valross

Calle Bildts blogg är en fluga som kanske blåser förbi. Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att Calle Bildts blogg. (Tack Ines Uusman för inspirationen till detta svaret.)

2007-09-12 @ 13:25:47
Postat av: floff

Det låter för bra för att vara sant, var är nästa inlägg? Jag vet att du har ett spännande liv att berätta om

2007-09-12 @ 22:25:15
Postat av: ankis

Trevlig plogg men har en helt annan fråga... nämligen Ines Uusman låter välidgt estniskt. Kan det stämma?

2007-09-19 @ 20:38:09
Postat av: Valross

Ankis, jag vet inte, men denna kvinna avser jag.

2007-09-20 @ 20:27:48
URL: http://sv.wikipedia.org/wiki/Ines_Uusmann

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0