Stör inte en valross som arbetar i onödan.

Jag var på utflykt i helgen, en ganska spännande sådan. För en tid sedan kom det till min kännedom att det fanns en ytterligare Valross, och inte nog med det, han bor dessutom i Skövde! Först blev jag lite irriterad över att få intrång i vad jag tyckte var min identitet, men sen kom jag på att det var ju jättebra att ha en extravalross, man vet aldrig när en sån kan komma till pass. Kanske om man behöver gå på två möten samtidigt eller om man behöver ta en öl med någon som vet hur det är att vara Valross.

Hur som helst, helt låta saken passera kunde jag inte, så efter ganska omfattande lusläsning av hans blogg lyckades jag tillslut lista ut vem han var. I fredags eftermiddag smög jag hem till min namne och stoppade in ett fullkomligt oanonymt kuvert med ett av de få kvarvarande valrossmärkena jag hade. På måndagen kom det som väntat ett inlägg på hans blogg och till mitt stora nöje misstänkte han inte mig. (Inte oväntat ima jag inte tror att han visste att jag existerade.) Ursprungliga planen var att hitta på nått mer sött litet hyss att förbrylla honom med, men innan jag han komma så långt hade någon avslöjat hela hemligheten med en kommentar på hans blogginlägg. Bittert, det kunde blivit en spännande följetång. Om den andre Valross läser detta: Kram på dig broder, se märket som en tidig julklapp!

Andra spännande saker denna veckan var i lördags när min nya lägenhetskamrat tyckte att vi skulle göra pizza. Inte för att det normalt sett är speciellt spännande att göra pizza, men vad som gjorde det hel lite mer livligt var att jag tappade min största kökskniv på foten. Ett djupt men fånigt litet hål på översidan foten blev resultatet och jag började yra omkring i lägenheten efter sårtvätt och plåster. Det tog säkert 20 minuter innan jag hittade vare sig plåster eller sårtvätt så jag tog mig en stund efter intermezzot och ordnade i ordning min förstahjälpenlåda. Sårtvätten låg ovanpå badrumskåpet, plåstrena i medicinskåpet och varför jag hade en liter destillerat vatten i hallgarderoben kan man fundera både en och två gånger på. Nu är iaf lådan komplett igen så nu kan jag leka med farliga saker igen, såsom hemtentor och studielån.

//Valross - en overallsninja nära dig. (Men du vet inte var!)

Då ska vi se: Ett hemmasnickrat buskuvert, en fot med punktering (tack Sveriges Ingenjörer för plåstren) och till sist två medeldistanslimpor bakade med honung och knådade med råstyrka. Mumsiga blev de iaf.


Comments
Postat av: valross

Tack, jag ska vårda det ömt :)

2008-12-09 @ 08:50:10
URL: http://valross.wordpress.com
Postat av: Pikegirl

Det var inte dåligt gjort må jag säga. Jag är grymt imponerad och två Valrossar i samma stad, får se vem som dyker upp på lunchen på måndag ;)



2008-12-09 @ 12:11:36
URL: http://www.pikegirl.wordpress.com
Postat av: Åsa

Hehe, riktigt roligt det där! ;)

2008-12-10 @ 09:32:09
URL: http://vindvirvel.blogg.se/

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0