Glad sås

Nu är det sådär igen, massor att skriva om, men jag vet inte vart jag ska börja. Enklast är väl att börja med att vi har blivit utsedda till årets studentstad! Tokroligt! Det är verkligen en helt underbar stad att vara student i så det var på tiden att vi fick den här utmärkelsen.

Det var invigning av det nya husbygget i fredags eftermiddag, tydligen är det så att ingen ur högskoleledningen regelbundet läser bloggen, så när jag berättade att jag i mitt förra blogginlägg redan hade invigt bygget blev de minst sagt överraskade.

Efter att ha haft ytterligare en dust med den onda bankomaten i Ryd fick jag till sist mina CSN-pengar i fredags, inte en sekund för sent. Det var ungefär bara smulor och damm kvar i skåpen. Jag har bestämt mig för att hålla i pengarna nu framöver, men jag tog mig trots detta ut och slog runt rätt redigt på kåren, och jag motiverade det med att jag inte fyller år så nedrans ofta utan att jag borde kunna kosta på mig lite rajraj. Fantastiskt trevlig kväll, kanske var den just så trevlig för att jag inte hade varit ute och festat på ett tag.

Innan jag gav mig ut på kåren tog jag mig i kragen och städade i min plånbok, ett ganska överskådligt projekt som jag trodde skulle gå fort. Det gick relativt fort, men för det första blev det en stor hög med kvitton att slänga och för det andra blev min trogna plånbok alldeles sladdrig. Jag är inte så bekymrad över det estetiska problemet av att ha en sladdrig plånbok, men nu trillar både busskort och körkort ut om vartannat när man använder plånboken. Jag ska försöka fylla den med kvitton så snart som möjligt igen...

Våren har kommit på allvar nu och björkarna har börjat slå ut. Det finns flera fördelar med våren men om jag ska välja en så skulle det nog vara att folk börjar röra sig ute på helt annat sätt än när det är blött och ruskigt. Campus har varit belamrat med soldyrkande studenter flera dagar nu, mycket trevligt! En annan fördel skulle väl vara att man som körsångare får sjunga vårsånger, men det är kanske inte riktigt så många som lägger det högt på sin lista.

Nu ska jag iväg till skolan och hålla i ett möte, förhoppningsvis är vi produktiva nog att presentera både en verksamhetsplan, en budget, en arbetsbeskrivning samt en dagordning.

//Valross



Jo, idag är det ett soligt campus, knoppbristande björk samt ett återinvigt högskolebygge.

PS: För dem som blir förvånade över att jag idag bloggar mitt på dagen så beror det på att det skulle vara driftstopp i systemet i natt.

Comments
Postat av: floff

Du är så härligt studentikos. Hur går det med ditt Ural-projekt?

2008-04-28 @ 19:47:05
URL: http://tobiases.wordpress.com
Postat av: zill

Vet du, det där med vårsånger står högt på min lista med, helt fantastiskt roligt att sjunga massor med sånger om våren (och allt annat) på förskolan. Allra helst nu, när man kan sitta i sandlådan & ha samling. Så det så! :D

2008-04-29 @ 06:30:12
URL: http://zilliceter.blogg.se

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0