Smutsig och fattig.

Usch, sommarjobbet har gått från lugnt och skönt till tungt och smutsigt. Fabriken är stängd två veckor och när allt står stilla passar man på att städa varenda liten fläck. Det finns ganska många fläckar i den där förbannade fabriken. Jag spenderade två dagar med en tryckluftsmaskin och slipade bort halvstelnat klet från en kedja. Kletet hade tydligen någon gång sedan förra året förvanldlats från smörjolja till segt kladd, och det var mitt uppdrag att befria kedjan från det vidriga ondhetskladdet. När det var klart fick jag krypa in i en liten trumma och slå loss en massa ingrott skräp från innerväggarna, och även om inte det var så tungt så var inte denna lilla trumma riktigt anpassad för en Valross. Det kanske är så att jag föredrar att slå på den stora trumman än att sitta och gno med den lilla.

Det verkar som detta bara var lugnet före stormen, för det tycks som jag ska stå och banka loss klet på ett annat ställe resten av denna och nästa vecka. Det är lite som riktigt seg kola på utsidan och som gammal betong på insidan och detta ska knackas bort från en massa järnbalkar. Bästa verktyget att tillgå: barkspade. Jag jobbade med detta bara en timme igår, och jag var helt slut. Nog för att jag inte har så bra kondition, men jag har nu börjat hysa ganska mycket respekt för de killarna som redan har knegat där hela veckan. Får väl se det som gratis gymträning av överkroppen.

Jag stog vid busshållplatsen och lyssnade på radio igår, väntade på bussen till sjukhuset, jag skulle lämna blod. I radioprogrammet hör jag en katt jama. Tyckte det var väldigt märkligt att de hade med en katt i ett program om geologi, men tänkte inte mer på det. Snart hördes katten igen och strax därefter kände jag något ludet styka sig mot vaden. Tänkte att den katten måste vara rätt ensam för att bara komma fram till folk sådär. Jag klappade den lite och klev sen på bussen. Busschaffören berättade att katten hade vandrat omkring där flera timmar och betett sig konstigt och vi gick ut och kollade halsbandet om det stod nått telefonnummer. Inget telefonnummer. Jag sa till busschaffören att om katten är kvar här i kväll efter jobbet tar jag hand om den och ringer djurens vänner, det är ju tyvärr inte ovanligt att folk bara slänger ut sina katter. Efter jobbet gick jag några varv och letade efter den utan resultat. Förhoppningsvis har den kommit tillrätta, men om du saknar en katt, kika på bilden i slutet.

Nu ska jag gå och panta en säck med burkar och flaskor, lönen kommer inte förrän den 25e och det var länge sedan jag fick CSN.

//Valross - FRA läser mina epost



En redigt smutsig Valross, två häftiga himlar, en bortsprungen kisse och en borttappad nalle. Kissen verkar ha hittat hem.

Comments

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0