Som bortblåst

Fick svar på en tenta idag, den kom tillbaka godkänd. Gött! Ett orosmoment mindre. Nu sitter man bara nervöst och väntar på vad för slags returer man får på de två inlämningsarbetena och hur den andra tentan gick. Ska inte klaga dock, det är mycket skönare att vänta på resultatet av en tenta än att vänta på att få göra en. Jag tycker mig höra ganska ofta att det finns många studenter som har tentamensångest, att de stressar upp sig så mycket innan att de blir sjuka. Jag kan ha viss förståelse för det, att sitta inne i salen med en läskig bunt papper framför sig och en tryckande spänd stämning runt sig är inte det mest stimulerande. Det brukar hjälpa något att klia sig på ryggen och gnaga på någon seg godis, men det är långt från en angenäm upplevelse.

Var hemma i helgen och firade lite fars dag. Helgen var en framgång; utöver en smaskig smörgåstårta på söndag, fick jag även med mig en oförskämt stor laddning med mat hemifrån. Snabbaste vägen till de flesta studenters hjärta är gratis mat, så även mig. Mor försökte även få mig till att skriva någon slags önskelista inför jul, men jag kunde inte komma på något jag ville ha. Eller, jag kom på massor med saker jag ville ha, men inget jag rimligen kunde tänka mig att jag skulle kunna hitta under granen.

Nu har det börjat nya kurser igen, den här gången har jag bland annat en kurs som bedrivs mha T2. Vi var schemalagda hela eftermiddagen - 13 till 17 - men efter sisådär 20 minuter säger den grönklädde farbrorn att det var allt för idag.
Jag blev helt ställd. En hel eftermiddag som inte var inplanerad! Vad skulle jag hitta på? Det slutade med att jag åkte hem, lagade mat och gjorde ingenting. Det var länge sen jag gjorde ingenting. Det var vansinnigt skönt.

Efter det var det studentkårens fullmäktigemöte. Stora frågor som skulle behandlas var val till förste och andre vice kårordförande och omorganisation av sektionerna. Vi hade en hejdundrande väldrillad talman och istället för att ta sex sju timmar som det brukar, lyckades vi plöja igenom allt vi skulle på knappa fyra. Bra skit!
För de som tycker det är spännande så vet vi nu att nästa år kommer det istället för sju sektioner finnas tre och förste och andre vice kårordförande 2009 heter Sebastian Jonsson respektive Karin Melin. Jag tror 2009 kommer bli kalasbra!

//Valross - inte alls lika bitter som han trodde han skulle vara så här dags

Comments

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0