Finesslös rubrik med teckenslös

Förra veckans pedagogiska piggsvinballongmasaker fick förra veckan en stadig uppföljning av en sprængsnorapterad snårskogslaboration. Men nejnej, jag är inte bitter. De goda nyheterna är i alla fall att förra veckans labb till slut löste sig, så nu är vi bara en halv vecka efter. Nu börjar dock tyvärr det dra ihop sig för inlämning i ekonomikursen samtidigt som vi ska trolla ihop något slags projekt i elektrokursen. Det här kommer bli körigt.

Jag sitter och administrerar forumet på studentkåren och nu har spambottarna fått upp ögonen för oss. Jag och min forumadministratörskollega tar säkert bort 50 spambottar om dagen och roligare kan man ha. Hoppas vi håller dem borta när vi får uppgraderat vår forumprogramvara.

En av de fördelarna man har av att vara aktiv i studentkåren är att man får prova på saker man annars troligen inte hade fått prova på. Just nu är det på gång med omorganisation av sektionerna och även om jag inte tror att jag kommer jobba inom studentkårer i någon större utsträckning i mitt yrkesverksamma liv så tror jag att jag kommer ha mycket glädje av att få vara med och bygga organisationsstrukturer. Hoppas nu att vårt arbete blir lika bra som jag tror det kommer bli!

För en tid sedan skrev jag lite om gratisprogram, lite om vad som finns och vad som jag tyckte var bra. Jag fick här om dagen tips om att alla som har en studentmail kan skaffa Officepaketet för 500 spänn, kan vara intressant i sammanhanget. Rätt nyfiken på att prova deras nya OneNote, jag gör nästan alla mina föreläsningsanteckningar på datorn och sitta och knappa i en vanlig ordbehandlare är ibland lite klumpigt.

Nu blir det till att krypa till kojs!

//Valross - om CSN själv får välja



Idag blev det bara en bild, men den är å andra sidan ganska lärorik. De två hålen som finns i foten beror på att killen som foten sitter på, inte hade städat sitt golv. Han behövde skutta över en hög med grejor, men där han landade fanns en mobilladdare som letade sig in i fotsulan. Lärdomar att dra från detta är att städade golv är bättre än stökiga och att elkontakter trots sina relativt trubbiga piggar kan göra hål i foten.

Comments
Postat av: Anette

Aajjjjjjjjj!!!

Det där måste ha gjort skitont!!

2008-10-10 @ 16:26:20

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0