Tentarynkor i pannan

Hu, nu är det tentor och projekt som ska vara klara både här och där. Mitt i allt detta är det även en massa saker som händer i studentkåren. På torsdag kommer det tas beslut om det till våren ska finnas sju sektioner eller tre stora sektioner. Det kanske inte låter så intressant - och för de flesta kommer det inte märkas någon större skillnad. Vi som är engagerade tycker dock detta är en ganska stor fråga, så det kommer nog bli vilda debatter på FUM på torsdag. In i denna svärm kliver dagen till ära även en ny talman. Inte så många kåraktiva som vet vem denne man är, men som aktiv i Skövde FN-förening och distrikt är Mikael Wendt ett ganska välkänt ansikte. Jag är mycket nyfiken på om han kommer klara detta elddop eller om han raskt anlägger ett magsår.

Har ikväll suttit och knåpat ihop det sista på en liten krets jag lött. Min käre handledares hjärta klappar tyvärr lite väl fort när det kommer till elektronik och detta har gjort att istället för stora trevliga elektriska komponenter fick jag lösa uppgiften ytmonterat. För er som inte vet nått om lödning och inte egentligen är intresserade, skulle man kunna säga att hålmonterade komponenter kan man löda fast utan att grimasera eller svära. Jag kan tänka mig att den gode handledaren kan löda ytmonterat utan grimaser eller profaniteter men där är då i alla fall inte jag än.

Klockan är sen och det blir mycket plugg i morgon.

//Valross - ganska trött i ögat

Comments

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0