Attackundervisning

Intron är över och livet börjar långsamt återgå till det vanliga. Har lärt känna en hel drös roliga nollor som det säkert blir folk av någon dag, än är många av dem ganska förvirrade. Brukar vara så, minns själv när jag var ny. Många har för första gången ett eget boende och dessutom kastas de in i en helt ny miljö. Min relation med högskolan är lite som när man har stått i duschen för länge, det är varmt och skönt, men egentligen börjar det nog bli dags att kliva ut i den kyliga luften och halka omkring på det det kalla klinkersgolvet. Nu är inte min budgetlägenhet inte utrustad med varken kakel eller klinkers, men ändå.

Det är lite roligt den här terminen, jag har en hel drös nya lärare. En av de nya lärarna är helt olik alla jag har haft innan, man är helt slutkörd efter en föreläsning. Det är lite svårt att beskriva vad det är som gör den här föreläsaren så speciell, men det är lite som att sitta mitt i ett stormväder och lyssna på någon blandning av utbildningsradion och julkalendern. Men jag är såld, det går inte att ta miste på att läraren gillar att undervisa och att kunskapen finns där, men det är en upplevelse.

Inspirationen från mekatronikkursen i våras har inte helt gått ur kroppen, och även om kursen i mikrostyrkretsar jag läser nu inte är lika praktiskt inriktad, kan den med lite tur generera ett och annat smaskigt projekt. Kanske ett automagiskt bevattningsystem för mina plågade krukväxter eller ett häftigt fjärrstyrt larm till mopeden? Får se vart detta landar.

Nu ska jag gå och lägga mig, en lång dag väntar i morgon. Precis som vanligt.

//Valross



Skuggan av vår bling-bling-lampa på kårhuset och ett gäng formidabla nollor.

Comments

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0