Det är så sent att det lixom är tidigt.

Åh, nattmangling. Det är fantastiskt vad man kan skapa med tidspress, dåligt samvete och koffein. Har nog inte riktigt fattat vad som hände än, i vanliga fall blir det nattmangling som följd av att man har varit korkad och planerat sin tid dåligt (läs: inte). Sådana perioder brukar föranledas av att man tycker att livet är osedvanligt trevligt och slappt, och sen kommer alla stygga inlämningar, grupparbeten och tentaplugg och biter en helt respektlöst i baken. Men så var det inte den här gången, i alla fall inte riktigt. Jag tror att det var tänkt att jag skulle ha tänkt på att det var ont om tid redan för tre veckor sedan, och det tänkte jag inte på. Nu har jag suttit sedan klockan 11 (drygt 17 timmar) och har nog i alla fall arbetat vad jag skulle kalla effektivt i 14 av dem. Kanske 12 timmar är mer riktigt, det var svårt att inte fångas av nostalgin i att titta på Ensam hemma 2.

I morgon blir ingen dag för återhämtning inte. Julklappar ska köpas, lägenheten ska i vanlig ordning städas och inte minst är det avslutning på kåren i morgon. Kommer nog rent av blir lite sorgligt, en del människor tar ju rent av examen och kommer här ifrån. Ja, jo det är ju roligt, men det innebär ju å andra sidan att man inte kommer träffa dem på länge.

Egentligen borde jag sätta mig och opponera på den andra gruppens grupparbete, men det får faktiskt vänta till i morgon. Eller ja, efter jag har somnat och vaknat - minst en gång. Min grupparbeteskompis är så trött att han ser i kors och jag har har bestämt mig att den här stolen inte är bekväm längre. Nu blir det några välförtjänta timmars sömn innan lördagen och julstressen gör sig påmind.

//Valross

PS: Inga bilder idag. Kanske i morgon.

Comments

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0