You tip me now!

Varmt. Varmt! VARMT! För dem som inte vet det är värme något som inte rimmar bra med Valross. Bokstavligen! Jag har spenderat knappt ett dygn i denna dammiga förväxta jättebyn och vi kom inte till hotellet förrän vid 04 igår. För att få oss att komma in lite i klimatet så hade de planerat en ledig dag idag, och den bestog i att åka till Döda havet och steka sig. Det var frivilligt, men om man inte hade åkt med hade man fått sitta och uggla på hotellet hela dagen.

Intrycken såhär långt är att det allt som inte luktar lyxturism är dammigt och fattigt, och man kliver igenom lika många metalldetektorer som man kliver igenom dörrar. Vidare kan jag varmt rekommendera att inte dyka i döda havet, saltnivån är såpass ordentlig att man ångrar sig löjligt länge. Det blir tyvärr inte längre än såhär idag, jag har inte så mycket kloka tankar och vi ska upp relativt tidigt i morrn. Har inte schemat framför mig men jag tror vi skulle till gränsen mot Palestina och kika på ett minfält där. De röjer tydligen minorna genom att kratta upp dem - för hand! Inte fullt så farligt som det låter enligt våra lärare, men det ska bli spännande. Istället för att skriva mer, delar jag med mig av några bilder...

//Valross

PS: Jag har fattat otycke för påflugna bärare som sliter av en väskor, och när man säger till dem att ge tillbaka dem innan man tillkallar säkerhetspersonalen så får man tillbaka väskan men blir fortfarande dragande med en nisse som insisterar på att få dricks. Dumma dumma.


Comments
Postat av: Johanna

Nämen, har du specialbeställt din badleksak som syns på bild 2?? En liten "människovalross" - vad kan vara mer passande?!

2007-10-08 @ 16:36:47
Postat av: Valross

Det är en liten figur som en herre med stiligt skägg som jobbade på infoavdelningen köpte åt mig. Visst är den lite rolig, men det seriösa syftet med att ha med den är att man får lite uppfattning om storlek. När jag gick igenom säkerhetskontrollen på hotellet skrattade de åt mig när jag plockade upp den ur fickan...

2007-10-08 @ 17:21:36
URL: http://hogskolaniskovde.blogg.se
Postat av: Anonym

Hai

2008-01-06 @ 15:11:11

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0