Det bidde bönburgare.

Parmesanost med kort bäst före-datum, en burk borlottibönor och hasselnötter. Efter att ha gått till affären för att impulshandla mig en middag var det resultatet. De ingredienserna samt olivolja och sambal oelek bildar någon slags gegga som går att forma till bönburgare. Sjukt gott blev det! (Tack Lotta!) Till det blev det tzatziki (Tack Johan!) och bulgur (Tack mig själv!). Har inte vågat kika på vad den här måltiden kostade, men jag tror den var relativt billig.

Jag tycker personligen att matlagning är som bäst när det går att höfta ihop något på kort varsel, och när ingredienserna är mer eller mindre odödliga. (Med odödliga menar jag att de har bra hållbarhetstid, som konserver eller torrvaror.) Längst i andra änden av listan med råvaror med bra hållbarhetstid finns jäst. Jästen är ta mig tusan alltid för gammal när jag behöver den. Torrjäst har ju bättre hållbarhetstid, men jag och torrjästen har aldrig riktigt kommit överens.

Kände mig lite hängig idag så jag smet iväg till kåren, vilket visade sig vara en riktigt bra idé! De hade "hälsopub" idag, och det stog en jeppe i lilla baren och mekade fruktdrinkar. Utöver det så var det faktiskt osedvanligt trevligt folk där idag, och det kombinerat med en närmast löjligt stor dos fruktsocker gjorde att kvällen blev riktigt lyckad. I vanlig ordning fastnade jag i garderoben (ett av de ställena med dräglig temperatur och volym), och där pratade jag med garderobspersonalen om både definitionen av biologisk krigsföring och definitionen av liv. Inte helt säkert om det var så mycket fakta involverat i diskussionerna, men roligt var det.

I morgon blir det två förmiddagsföreläsningar: en där vi räknar på oändligt små kuber som vi vrider, drar och sliter i, och en föreläsning där vi pratar om hur man på bästa sätt gör för att klämma in eller ut varmplast ur hål av olika storlekar och former. Och folk säger att man inte lär sig nått användbart på högskolan?! :-D Det kommer bli så ansträngande att det är dags att sova nu.

//Valross


Comments
Postat av: Nettan

Nu när du börjat blogga får du väl skaffa bilddagbok med, och facebook? :D :P

2007-09-16 @ 22:58:15
URL: http://www.netza.se

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0