"Du, vart ska vi vara?"

Visade sig att det finns ganska mycket kunskap att inhämta även på ett så till synes smalt område som att pressa in plastgegga i hålrum - det går tydligen att göra fel på mängder med olika sätt. Ytterligare ett område man är helt säker på att man inte vet så mycket om :)

Jag har börjat kika på lite kurser som släpar. Med släpande kurser menas kurser som man har läst, men man trots ett eller flera försök inte har klarat av. Varken skolan eller jag gillar släpande kurser. Så här i efterhand muttrar man både ett och annat över att man inte lade ner liiite mer tid när man gick kursen. Omtentor är på snudd lika trist som efterskatt och rotfyllningar och tyvärr är även omtentor något som oftast går att undvika med lite disciplin och planering. Tveklöst behöver jag mer av både disciplin och planering.

Väcktes i morse av att telefonen ringer. Jag hade gått och lagt mig helt övertygad om att jag hade en helt tom dag som jag kunde fylla med lite plugg och lite matlagning, men det visade sig att jag denna gång hade tittat på fel vecka i kalendern. Alltid är det nått. Rösten i luren låter oförskämt glad och frågar vart vi ska vara.
Min reptilhjärna tycker att ett bra svar på den frågan (och för den delen vilken annan fråga som helst ställd vid det tillfället) inte skulle vara något annat än "Öhrururäh". Rösten gick från glad till gladare och började håna mig för att jag låg och sov. Det visade sig att vi i all hast hade bestämt att vår sektionsstyrelse skulle visa sig för de nya ingenjörerna, och detta skulle ske om 25 minuter. Jag bor i Ryd. Jag kan varit den mest slumpmässigt klädde mopedisten i Skövde. Shorts, udda strumpor, en löjligt tight tröja från studentkåren och en regnjacka. Väl på plats i salen lyckades jag undgå den mesta uppmärksamheten då två av studenterna hade blivit av med var sitt ögonbryn under mystiska omständigheter. Om någon hittar ett par ögonbryn är går det bra att höra av sig till mig; jag lovar att återlämna dem till de rättmätiga ägarna.

Har börjat fiska lite efter exjobb idag, hört mig för på företag och entusiaster. Har lite tankar,
men ingen plan. Har även börjat kika lite på vårens kurser. Det är tänkt att jag ska läsa ett främmande språk, men vill man läsa något annat än tyska, spanska eller engelska får man läsa på distans. Ryska blir det nog.

Nu blir det sova, det är en spännande dag i morgon!

//Valross

Comments
Postat av: Anonym student

Detta är en väldans trevlig blogg. Jag läser inte många men den här är av det bättre.

2007-09-18 @ 10:42:19
Postat av: floff

Haha! Jag älskar dina beskrivningar om klädsel och underliga sovplatser

2007-09-18 @ 22:33:06

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0