Vilse i pannloben

Var på föreläsning igen. Satt och koncentrerade mig frenetiskt på den strida ström av märkliga sanningar som kom susande från kateder och tavla. Algoritm hit och algebra dit. Jag får nästan svindel när man tänker på hur många års forskning som ligger bakom bara en sån liten uppgift som vi klämmer på 20 minuter. Jag tänkte för mig själv: "Undrar hur min lunchlåda blev, hoppas den smakar bra..." Mer än så behövdes inte. Den vackra följden av logisk slutledning som står sammanfattad på tavlan, förvandlades på tiden jag hann tänka "lunchlåda" till svensk-grekisk rappakalja. Som tur var det nästan slut på lektionen, så jag slapp sitta och vara förvirrad så länge.

Var på kåren igår, skulle intervjua Trasa å Kårkatts vägnar. Trasa hade ett gig på sponsorsmiddagen uppe i Viktoriasalen och efter deras framförande ställde jag lite fåniga frågor för att samla material till artikeln. Nästan precis efter jag var klar går brandlarmet igång - troligen var det en av våffelmaskinerna i baren som rök lite mer än vad brandlarmet gillade. I vilket fall blev det fart på sexarna, de dirigerade hastigt ut alla till gräsmattan på framsidan huset. Undrar om sponsorerna tyckte det var roligt att stå på en kladdig gräsmatta och vänta i regnet. Trasa fick tråkigt och började sjunga, och till min glädje sjöng de saker jag kunde.

Spenderade en god stund av gårdagen med att skriva artiklar till wHiSki och den som tog längst tid var artikeln på ämnet "ämne". Jag hade inte tänkt på att det finns en hel uppsjö med ord som jag knappt hade koll på själv. Hur många vet egentligen skillnaden på huvudämne och ämne eller huvudområde och kunskapsområde? Kom efter en stund fram till att jag nog borde spendera mitt liv med roligare saker, så jag satte mig och läste en bok om minröjning istället.

Det var allt för nu, nu ska jag spendera en massa timmar på ett fullmäktigemöte. Under tiden ska jag vara bitter för att jag inte hinner gå på körövningen som är samtidigt.

//Valross


Comments
Postat av: floff

Minröjning är ett tidsfördriv för många, och det har du tänkt ta ifrån dem

2007-09-21 @ 21:18:14
Postat av: Valross

Du är bara avundsjuk för att jag har en mer samhällsnyttig hobby än du

2007-09-21 @ 22:03:24
Postat av: maria

ja hade me blivit förvirrad med den symboliken på tavlan. :)

2007-09-21 @ 22:31:08
Postat av: Netza

Den där bilden ger mig huvudvärk.

2007-09-22 @ 08:56:11
URL: http://www.netza.se

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0