Vinter eller vår?

Wohoo! Det verkar som min misstanke om att den här kursen var sanna, det ÄR en måbra-kurs! Satt idag och programmerade en liten robot som körde omkring på golvet, inget märkvärdigt egentligen, men så tokigt mycket idéer som skuttar igenom huvudet. Den här kursen kombinerat med lite digitalteknik gör att man kan bygga en hel drös med lattjo prylar, varför inte ett övervakningssystem för lägenheten, en rolig leksak till brorsonen eller kanske en automatisk sopmaskin för lägenheten. Ja, det blir nog till att köpa lite elektronik att leka med om jag får nått sommarjobb.

Suck, sommarjobb. Nu är jag lite bitter. Förra året var jag korkad och sökte inte sommarjobb i med att jag trodde jag bara kunde valsa in på det stället jag har sommarjobbat i en massa år och att de skulle sakna mig. De saknade mig tydligen inte mer än att de hade ersatt mig. Resultatet var att jag fick leva på ruinens brant halva sommarn och låna pengar av morsan andra halvan. Lyckades få jobb några veckor i slutet av sommarn, men jag släpar fortfarande med lånet.

I år har jag varit riktigt ambitiös, skrivit snyggt CV och sökt säkert 10-15 platser. Resulterade i tre ynka intervjuer. På det första stället sa administratören att det skulle ta två veckor, men de som höll i intervjun trodde inte att det skulle vara klart före april. Nu är det april. Inget svar. Lite kluven på om jag ska ringa och fråga, jag har varit på en annan intervju på ett företag som verkade mycket roligare och nog mer tekniskt än det första, men det kommer troligen innebära att jag får bo i husvagn större delen av sommaren. Väntar på spänning hur det här kommer lösa sig, det vore katastrof att även gå halva denna sommaren utan jobb.

Vårstädade lite idag, vädret gav absolut inspiration till det. En sak som är ganska jobbig som student är att man sällan har råd med en bil. Det brukar normalt inte generera några större problem, men när det kommer till att köpa stora saker eller slänga stora saker är det jobbigt. Som tur var slängde jag idag inget krångligare än en uttjänt gammal cykel som gick att rulla till återvinningscentralen, men jag bävar för när jag behöver slänga någon av mina gamla monitorer. 15 minuters promenad med en fullkomligt oergonomisk glasklump med hängande sladdar är inte det bästa promenadsällskap man kan ha.

Lars Leijonborg kommer visst på besök till Högskolan i Skövde i morrn. Undrar om han läser min blogg. Jag läser i vilket fall inte hans. Om han nu har någon. Jag vet inte om Lars är hönan eller ägget, men vi ska i alla fall ha en hel drös aktiviteter på campus i morrn, och man kan ju alltid hoppas att ministern är här för dem. Kul att han är på besök, det är lätt att tro att politikerna inte vågar sig utanför 08-området.

Nu ska jag nog drömma om alla roliga prylar jag aldrig kommer hinna bygga, det blir en lång dag i morgon.

//Valross



Dagens bilder består av en klimatöverraskad Funkia, en miljöbild från capus, smakförstärkta bananer, längst fram i salen på en föreläsning och utdrag ur en gammal telefonkatalog där de berättar att med hjälp av deras produkt Datapak får man tillgång till "all världens vetande". Man kan uppenbarligen inte vetat mycket på 80-talet.

Comments

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0