Såga, svarva, ta i trä.

Nu har vintern äntligen kommit till Skövde, slasken ligger frusen längs gator och hus, trotoarerna är hala och hårda. Jag hoppades i min enfald att mina gympadojjor skulle ta mig genom den här vintern, men nu börjar det änna bli kyligt i fossingarna. Nu när jag faktiskt efter lite väntan och nervositet har fått CSN-pengar så kanske jag borde gå och skaffa mig ett par vinterskor, men å andra sidan känns det som en tokdålig investering att köpa ett par nu såhär i slutet av säsongen. Jag tror jag ska köpa mig en semla istället, på dem är det ta mig tusan högsäsong på idag.

För att undvika konfrontation med mina nya grannar har jag inte vågat köra tvättmaskinen under natten än. Jag tror inte att de stör sig på den, men jag tror jag väntar med att köra den på natten tills de har retat upp mig med sitt piano. Egentligen är det här en ganska fånig historia, vad jag borde göra är att ta min ukulele med mig och gå upp och jamma loss, men det vore alldeles för kreativt. Någon måtta får det allt vara.

Har precis avklarat introduktionskursen för att använda modellverkstaden. Jag anses nu kompetent nog att varken fastna med skägget i svarven eller att gnida mitt öga mot bandslipen. Egentligen är den här kursen bara ett förkunskapskrav för en annan kurs jag ska gå senare i vår, men det är faktiskt toktrevligt att ha lite koll på hur man rattar en fräs eller kör en vakuumpress. Kursen senare i vår är en kurs som heter mekatronik och även om jag är lite osäker på dess exakta innehåll har jag svårt att tro annat än att den skulle tilltala en tekniktomte som mig. Återkommer i den frågan.

Nu ska jag sätta mig och rita lite CAD och öva lite ryska. Kanske även starta en maskin med tvätt nu när det är dagtid.

//Valross

Comments
Postat av: Anette

Det var väl ett riktigt läskigt exempel på vad du nu skulle förstå att du inte skulle göra - ta hand om dina ögon. Jag ryser, usch usch usch!!!

2008-02-05 @ 13:35:30

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0