Same same but different

Nu har semestern börjat: dags att börja arbeta! Det är lite bittert, man är sällan helt ledig som student, även om vissa perioder är klart lugnare än andra. Veckan som gick var dock mycket lugn och skön. Jag var hemma och mekade på min kära moped och mot slutet var jag med och gratulerade min kusin som precis tagit studenten.

Jag tänker tyvärr inte bli så långvarig idag, anledningen är att jag behöver packa väskorna innan jag drar till Hällekis för att sommarjobba, men det är även så att jag ådragit mig en gruvlig nackspärr. Jag avslutar med ett par sommarbilder från Skövde och från trakten kring mina föräldrars hus.

Jag har gått igenom ganska mycket gammla papper i helgen, och jag skulle vilja avsluta med ett citat från en mycket klok datalärare på Östrabogymnasiet i Uddevalla (om han nu fortfarande jobbar där). Han beskrev här ett klumpigt lösningsförslag i databashantering.

     Det kan bli väldigt komplicerat, som en tallrik spagetti ungefär... - SOA, 2001

//Valross


Comments

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0