Värme i kylan.

Helt galet mycket nu: tentor, påsk och vinterkyla. Jag trodde i min enfald att vintern var över och hade packat ner de sköna kängorna i förrådet. Nu när det kom snö och elände insåg jag dessutom att jag hade slarvat bort nyckeln till förrådet vilket föranledde en ofrivillig vårstädning. Ordningen i min lägenhet bygger som tur är på sediment och jag behövde inte ta mig längre ner än till andra lagret för att hitta nyckeln. Under en mattebok. Borde nog kanske ha bläddrat lite noggrannare i den där matteboken och rent av kanske ritat ett par streck till i CAD-kursen, men jag satte mig på tåget hem till familjen istället.

Påsk- och julledigheter är lite läskiga; de är inte fullt så mycket ledigheter som man skulle kunna önska. Oftast är de mindre stressiga än vanliga veckor, men jag hade en programansvarig en gång som så träffande kallade dessa ledigheter för ”ej schemalagda studier”. Jag fick inte med mig några böcker hem så några mer studier än lite knåpande med en ritning på ett armstöd lär det inte bli de här dagarna. Det blir nog lite mer slappna av och njuta av färdiglagad mat och stort garage där jag kan meka med min älskade moped. Nu när sommaren börjar närma sig blir det snart dags att släpa den tillbaka till Skövde, mycket värdefull när det gäller att pendla till sitt sommarjobb.

Sommaren och värmen känns ganska avlägsen nu, men vi fick i alla fall firat in våren med en ordentlig påsk. Trots nära 10 minusgrader släpade sig ett 20-tal personer till vår frusna lilla påskeld. Mer än så blir det inte idag, nu blir det påskgodis och film!

//Valross



Dagen till ära delar jag med mig av en frostig bild från högskolan, en frostig panoramabild från mor och fars hus (notera påskbrasan till höger/öster) samt en bild från när vi eldade upp vår påskbrasa. För dem som undrar vad en påskbrasa är så är det ungefär samma sak som en majbrasa, men eldas på påsk.

Comments

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0