Kasta inte piggsvinsninjor i ballonghus

Jag tror det var tänkt att förra veckan skulle ha varit en liten pedagogisk knäpp på näsan, men just nu känns det som knäckt näsben och hjärnskakning. Förra veckan lyckades jag spara två timmar laborationstid genom att lägga en timme innan och jag och min labbkompis tänkte göra så igen. Vi lade ner säkert fyra timmar, utan någon framgång överhuvudtaget. Den labben var för min arbetsmoral vad rabiata piggsvinsninjor hade varit för ett ballonghav. Jag har inte sett några empiriska studier på denna företeelse, men jag föreställer mig att det är liknande. Nu gäller det att försöka pussla ihop lite tid där jag och min labbkamrat faktiskt är lediga samtidigt, vilket inte är det lättaste.

I helgen var jag som sagt i Danmark på en minkurs. Kursen var faktiskt över förväntan, nog för att vi hade blivit lovade att spränga en bil med en stridsvagnsmina, men det som var bäst med det hela var å ena sidan den oväntat höga akademiska nivån, å andra sidan nätverkandet. Jag hade räknat med att det skulle vara ett gäng halvmossiga avdankade militärer på kursen, men istället var det studenter från olika universitet och högskolor med inriktning mot allt från robotik till sjukvård. På kursen fanns även en personalansvarig från Räddningsverket, och med lite tur kanske hon kan skrämma upp någon spännande praktikplats till mig någonstans.

I morgon blir en stressig dag, blir glad om jag hinner hem till Ryd innan affären stänger. Det börjar bli lite kritiskt, den enda tandkrämen jag har kvar är nått skabbigt vitt klet jag köpte i Lettland för nått år sen. Den gör säkert lika mycket nytta som nån vanlig tandkräm, men det smakar som man har borstat tänderna med nån blandning mellan kalkborttagning och Mintu. Nu blir det sängen, första stoppet i morgon är blodgivarcentralen 08.15.

//Valross – lite för mycket katt för sitt eget bästa



En campusbild, en pansarmina, en osprängd bil, samma bil fast sprängd, en rullemarie och till sist en konstig skylt.

Comments

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0