Ut med de gamla, in med de nya

Min sista blogg för terminen får samma tema som min första. Det är söndagseftermiddag, lägenheten är stökig och sviterna från kvällen/natten kväser all initiativförmåga. Det var bartömning igår på Boulogner och vad det innebär är egentligen bara att det är sista öppetkvällen för säsongen och att priserna är något lägre än vanligt. Trots dessa mindre skillnader brukar det vara full fart och långa köer för att överhuvudtaget komma in. Även om kvällen slutade där så var vägen dit ganska lång. Det började med en ganska omfattande ölprovning, det var nog drygt 20 sorter som skulle gås igenom. De första fick av någon märklig anledning djupare analys än de sista.

Tentor och sånt läskigt är över för ett tag, det kommer omtentor och sånt innan terminen börjar i höst, men det tänker jag blunda för i någon vecka. Jag har medvetet sökt sommarjobb i världens avkrok i syfte att få lite studiero, men risken att jag är för trött för att plugga när jag kommer hem från jobbet är överhängande. Jag satsar dock på att knåpa ihop två eller tre tentor till hösten - får se var det landar.

En sak som är lite sorglig med sommaren är att hela ens sociala krets sprids vind för våg över landet. Ännu läskigare är att sisådär en tredje- eller fjärdedel av alla ens vänner kommer inte tillbaka efter sommaren, de tar examen och ger sig ut och jobbar. Om ett år finns risken att jag är en av dem som lämnar alla underbara människor i Skövde och flyttar iväg. Inte för att jag vet vart jag kommer ta vägen, eller ens om jag kommer vara klar, men lite skrämmande tanke är det. Förmodligen var det lika skrämmande när man gick ur gymnasiet, men det var jättelänge sen. Så länge sen att jag behövde kamma mig på morgnarna.

Till alla er som tog examen och blev riktiga människor: jättegrattis och jag kommer sakna många av er! Till alla er som kommer i höst: jättegrattis, det är kalas att vara student i den här staden! Sen hoppas jag lite egoistiskt att några av er kommer sakna lilla mig när jag ger mig ut för att rädda världen som nybakad biståndsingenjör, men den diskussionen kan vi ta när den är aktuell.

//Valross


Comments

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0