Klockan är 16:30, men det är fortfarande söndagmorgon.

Jag har ont i fötterna. Jag tröttnade på efterfesten och knatade hem. Det är i normala fall inget som skulle generera onda fötter, men man kan säga att mina ömma fötter är frukterna man skördar av att bo i Södra Ryd. Jo, ömma fötter och och ett stillsamt hem är något man ganska lätt får som student ute i Ryd.

Igår var det en tillställning på kårhuset som kallas Welcome Dinner, vilket är motsvarigheten till nollesittning för utbytesstudenterna. I vanlig ordning var det oordning, men det är det alltid. Jag tror det har att göra med att på de vanliga nollesittningrna finns det fler faddrar och är med och förmedlar regler och traditioner, men å andra sidan är det bra att alla sittningar inte är lika dana, det gör ju att man kan gå på fler utan att få tråkigt! Som underhållning dök min favoritacapellagrupp upp - Trasa! De hade en sproilans ny medlem och hon skötte sig bra. Jag slutade själv ganska nyligen sjunga i Trasa, och det är tyvärr inte första gången jag blir ersatt av nån som är snyggare :)

Den här dagen kommer utspela den vanliga följetongen där jag säger att jag städar min lägenhet, men egentligen flyttar jag bara mer eller mindre värdelösa saker från en del av lägenheten till en annan. Det var någon som berättade för mig om nån liten klubb där man slängde en pryl varje dag (eller kan det varit varje vecka?), och sen skulle man skriva en liten rad om den saken. Det kunde vara en sladd man klippt av en trasig monitor för att man skulle knyta upp en lampa, ett tomt DVDfodral man fick av brorsan eller varför inte en sliten strumpa. Förhoppningsvis skulle detta innebära att man får slängt en massa skräp man egentligen inte behöver.

Det var allt för idag, nu ska jag slänga nånting.

//Valross

Comments
Postat av: Valross

Klubben hette Operation Trashcan har jag fått reda på...

2007-09-09 @ 19:28:53
Postat av: Denzler

Mannen som hatar särskrivningar, har lyckats få till en ganska ful... "lika dana" ;P

2007-09-10 @ 16:39:41
Postat av: Helene

Hur går det här då?

2007-09-11 @ 00:05:15
URL: http://mazuli.blogspot.com
Postat av: Cissi

Oh, den klubben vill jag vara med i (eller borde enligt vänner). Var det en sak i veckan eller om dagen??

2007-09-11 @ 11:49:56

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0