Den första dagen på resten av min nya period.

Ring Kampanilen, ring! In med den nya läsperioden och ut med den gamla! Må de gångna kursernas andrar för evigt lägga sig och de släpande kursers kunskap blomma och generera poäng och studiemedel! Må examen och exjobb närma sig sig med stormande bildningskliv och frodiga stipendier! Ring Kampanilen, ring!

Jovars. Nya kurser och nya sanningar. Jag kommer ihåg från högstadium och gymnasium en fras som gjorde en helt galen: ?Jo, jag vet att ni lärde er att det fungerade så på högstadiet, men såhär fungerar det egentligen!?. Det finns så irriterande många sanningar och sätt att förklara saker att man hisnar och ytterlighetsfall är ett verktyg som går att använda för att omkullkasta vilken tanke som helst. Finns det något som i verkligheten är helt runt, finns det någon gemensam nämnare för ytterlighetsfallen av parallell- och seriekopplingar eller finns det någon mening med att inte trampa på A-brunnar?

Jag hade tänkt att berätta en historia om varför jag har utvecklat en fobi mot bankomaten i Södra Ryd, men efter att ha skrivit halvvägs insåg jag att historien blev så lång att den inte gjorde sig här. Jag summerar historien med att om ni använder den, se till att antingen ha flera betal-/uttagskort eller ta med en tång.

Även om det låter som det är långt kvar så vill jag slå ett slag för luciatågen. Gå med i ett luciatåg du med! Framför allt vill jag slå ett slag för stjärngossarna! Denna numera ack så tveksamt machostämplade roll fyller sin funktion i luciatågen, och dessutom har jag fått för mig att stjärngossetraditionen är bra mycket äldre än luciafirandet i övrigt. Ta en kör! Ta en särk! Ta en ton!

Nu ska jag lämna denna ensliga skrubb på kårkansliet för att åka hem och fundera på om jag ska skriva en uppsats om radioaktiv miljöpåverkan eller fria radikaler i ozonskiktet.

//Valross



Idag delar jag med mig av en bild på Campus by night och en ondskefull kortätande bankomat i Södra Ryd.

Comments
Postat av: ursula

Jag skulle gärna höra den långa historien om den ondskefulla uttagsautomaten i Ryd...

2007-11-06 @ 20:57:25
Postat av: floff

Härligt ställe, det där ryd. Påminner om nåt som kallas för kronoparken

2007-11-06 @ 20:57:28
Postat av: zill

Haha, jag var tvungen att fundera en stund innan jag insåg vart du stod på campus & fotade ^^. Dessutom vill jag gärna höra om den där elaka "attimaten" i S:a Ryd. Jojo...

2007-11-08 @ 21:52:40
URL: http://zilliceter.blogg.se

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0