Ingen skönhetssömn? Mer skägg!

Jag är just hemkommen från en kväll på kåren. Den här kvällen på kåren hade jag bara en uppgift. Jag hade lovat att följa två nya studenter hem. Det låter inte så farligt, men anledningen till att de behövde följas hem var att bussbolaget har dragit in alla nattbussarna som inte går fredag eller lördag, i alla fall till Södra Ryd där vi bor. Jag hade egentligen inte alls tänkt att gå ut, utan gå hem och få lite välbehövd sömn, men nollor vill man vara snäll mot. Jag lovar i vilket fall att vänta på dem fram till kårhuset stänger vid två så jag kunde visa dem vägen. Det tar ca 50 minuter att gå hem från kåren. Kvällen förlöper och när nollorna inte synts till skickar jag dem ett sms för att fråga vart de tagit vägen. Till svar fick jag att de åkt hem för flera timmar sen. Tur att det inte ligger för mig att vara bitter, för annars kanske jag hade blivit lite upprörd över att få sova fyra timmar istället för tio, eller att behöva ge sig ut och gå 50 minuter med en dålig fot. Men jag är inte bitter. :)

Som jag sa har introduktionen börjat och även om kvällen för mig var ett solk i en annars mycket tilltalande bägare, har det redan hänt en massa jätteroliga saker, och massor mer finns kvar. Att introduktionen är till för nollorna är ingen tveksamhet över, men hela evenemanget är väldigt roligt även för oss gamlingar. Massor med planering och förberedelser ligger bakom, men det är absolut värt det. Idag var det till exempel skattjakt. En sådan går ut på att man får en lista med ett antal mycket udda saker och dessa ska man sedan leta upp och visa för sin domare. På listan kunde man hitta saker som ett dörrhantag, en militär i uniform, en valross, ett badkar, en madrass och en pizza. Många kreativa lösningar dök upp, men att det fanns en valross på listan gjorde eftermiddagen ganska komplicerad för min del.

Annat trevligt i mitt liv är att jag åter fått upp min kära moped till Skövde. Jag har inte tid med så många utflykter på sommaren, det har varit sommarjobb för hela slanten, men precis som förra året gav jag mig ut på vansinnesfärden Uddevalla – Skövde. På de flesta andra transportmedel är inte denna resa speciellt anmärkningsvärd, men att ligga och trycka fyra fem timmar på en moped i 30 km/h är ganska udda. Förra året gick resan helt bra, en kolvring gick sönder när jag körde ner för Billingen på väg in mot Skövde. Lite förargligt att behöva skyva mopeden genom staden. I år höll den som tur var hela vägen. Ett antal mindre viktiga skruvar hade skakat loss och försvunnit längs vägen, men det gäller nog inte bara för mopeden.

Nu ska jag krypa till kojs. Jag behöver lite sömn för att orka med att vara trevlig hela dagen mot alla roliga nollor, och dagen slutar inte förrän strax innan fem i morgon natt när kårhuset är sopat och moppat i alla skrymslen och vrår.

//Valross – Vidare anser jag att FRA-lagen borde förstöras.



En smarrig smörgåstårta jag gjorde till kollegorna sista dagen på jobbet, en hisnande mopedfärd samt en lite uppmaning till alla med TV att de ska betala sin TV-liscens.

Comments
Postat av: Michael Olsson

Skyva???

liscens???

2008-08-31 @ 08:03:28
Postat av: Valross

Jag går med på att det var uselt av mig att stava fel på licens (jag lade till den raden utan stavningskontroll), men jag tänker våldsamt försvara min dialektala form av skuva. Kanske till den grad att jag är beredd att kalla det minoritetsförtryck :)



http://g3.spraakdata.gu.se/saob/show.phtml?filenr=1/253/64558.html



Tack för visat engagemang!

2008-09-03 @ 10:08:57

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0