På rullande Valross växer ingen frossa.

Knåpade julkort idag, ett enda blev det. Insåg att jag inte har skickat julkort kanske mer än två tre gånger i livet, i alla fall inte själv. Men nu kändes det viktigt, en bekant som kämpar med cancer som jag tyckte behövde lite extra uppmuntran, hoppas att det här fåniga lilla kortet bidrar med lite energi såhär i mörkret.

Min alias-namne som florerade i förra bloggen skickade en agent att utfodra mig med en öl på kåren i fredags. Mycket uppskattat tilltag, den här veckan har annars varit fylld med ganska mycket sorg och förtretan. Det började med en hemtenta (min första någonsin), och jag vet inte om det var kursen eller just hemtentan jag var irriterad på, men att skriva den var då i alla fall ingen fröjd. Senare samma dag fick ett gammalt groll med en bekant ny glöd och som garnering på den här bajsmackan till vecka så fick jag nobben av en bedårande tös. En gratis öl på kåren var den första ljusglimten på flera dagar.

I morgon ska jag träffa min arbetsgrupp från logistikkursen, vi håller på med det stimulerande arbetet att skicka en virtuell kontainer till Sudan. Den virtuella kontainern innehåller vattenreningsutrustning och lite småläskiga kemikalier, så vi måste ha en massa tillstånd för att frakta omkring den här utrustningen. Det ska vara papper om farligt gods, det ska vara papper som beskriver innehållet till punkt och pricka och sen ett papper där man får uppskatta kontainerns värde. Vi gissade att en kontainer med vattenreningsutrustning var värt 700 000 kr, mest för att det blev en snygg siffra om vi översatte det till dollar. Får se om vår examinator tycker det var en lika fin siffra

Nu blir det sova, ögonlocken är tunga.

//Valross

Mitt enda julkort, en plågsam färgkombination från kåren samt en mycket trött student på biblioteket.


Comments
Postat av: valross (den ene)

Såså, den hade du mer än väl tjänat ihop till.

2008-12-29 @ 22:48:25
URL: http://valross.wordpress.com

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0