Väck ej den pianist som sover

Mina poäng är inne! Efter några heroiska insatser av lite lärare och examinatorer har nu resultaten blivit inrapporterade, nu väntar jag bara på att CSN ska få tummen ur. Jag ska ringa och gnälla på dem i morrn, hoppas jag får in pengarna innan hyran ska vara betald. Kom inte och säg att livet som student är tråkigt, att inte ha pengar till hyran är hur spännande som helst!

Idag blev jag utsatt för något så läskigt som direktreklam. Inte nog med det, den var dessutom felriktad! Högskolan i Jönköping skickade en katalog till mig och tyckte att jag skulle börja plugga en magisterutbildning i maskinteknik hos dem i höst. Det kan de fetglömma. För det första trivs jag alldeles utmärkt i Skövde, för det andra ska jag påbörja mitt fjärde år på biståndsingenjörsprogrammet i höst och för det tredje har jag alldeles för mycket prylar för att sådär okynnesflytta bara för ett års studier.

Mina grannar på våningen över och pianot... Jag håller på att bli galen! Vad som är ännu mer irriterande är att jag inte riktigt har fog för att klaga, det spelas varken speciellt högt eller sent på natten. Dessutom misstänker jag att om jag går upp och gnäller över klinkandet kommer de säkerligen berätta för mig att de tycker jag är en rutten prutt som både kör tvättmaskinen och torktumlaren vid udda tider. Så jag ska se om jag kan uthärda tills de antingen blir bättre på piano – eller ännu bättre – tröttnar och lägger av.

Tror jag ska lägga mig tidigt idag, i morgon ska jag på en institutionsnämnd, ringa CSN och jobba på Boulogner. Kommer bli en lååång dag.

//Valross

Comments
Postat av: zill

Hahaha!! Vi (jag & Hoel) hade också en piano-plinkande granne precis över oss. Hon väckte ibland på söndagar med Für Elise :D

2008-02-02 @ 17:45:27
URL: http://zilliceter.blogg.se

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0