Sorgligt få knutar i tampen.

Märkligt detta, jag har massor att säga, men jag hittar aldrig tid att skriva det. I början av veckan började en sån där måbra-kurs. (Som teknolog är den i vilket fall tveklöst en måbra-kurs.) Kursen är en blandning mellan design och elektronik, och förr om åren har de gjort enklare robotar och maskiner. I år är det tänkt att vi ska bygga en spelautomat. För dem som undrar vad det skulle kunna vara så är flipperspel ett typiskt exempel. Vid sidan om det här projektet så ligger lite grundläggande programmering och ellära, men det här känns som en av de där kurserna man får leva ut lite mer av sin kreativitet. Jag har tyvärr inte träffat de andra i min arbetsgrupp, men det verkar som läraren medvetet har delat upp grupperna för att sprida kunskaperna i grupperna. Ingen av mina klasskamrater från biståndsingenjörsprogrammet hamnade i min grupp, men å andra sidan, vad vet vi om spelautomater.

Jag kan mycket väl vara den ende bloggaren i Sverige som sitter och bloggar i frack, och anledningen till denna udda klädsel är att jag ska iväg på en relativt ordnad studentskiva. Inte ofta man får damma av fracken så det ska bli roligt. Jag skulle inte tro att så många studenter har frack, och anledningen till att jag har en i garderoben är att jag var med i en universitetskör för ett tag sedan, och då fixade de fram billiga frackar som vi kunde ha vid konserter och dylikt.

Nu ska jag förbrylla min omgivning genom att sätta mig på bussen i min ganska stiliga frack och snitsiga teknologmössa. Det blir nog en ny blogg ganska snart, har en del att skriva av mig.

//Valross

Comments

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0