Blanda inte in mig i vår kommunikation!

Den här veckan har präglats av brister i kommunikationen, och då menar jag resor. Den vanliga kommunikationen har fungerat mer än väl, vid ett par tillfällen har jag till och med varit utsatt för klart mer direkt kommunikation än vad som var bekvämt, även om det både var tydligt och nödvändigt. Samma lördagskväll lyckades jag med ungefär 30 sekunder missa sista nattbussen hem. Dagen efter skulle jag åka hem till mor och far, men biljettautomaten på stationen fungerade inte. Det tyckte SJ inte var ett dugg genant och tvingade mig betala en biljett som vad ungefär 33,7% dyrare, trots att de visste att maskinen var trasig.

Ytterligare kommunikationsproblem jag dras med nu är att nattbussarna på vardagarna är indragna. Började lite fint med att fråga Västtrafik varför de hade tagit bort linjen, men svaret jag fick var att ”Nejnej, det har aldrig gått någon buss från Resecentrum till Ryd strax innan ett på vardagsnätter.” Mycket märkligt tyckte jag, svarttaxi har man ju hört talas om, men svartbussar? Jag var helt övertygad att jag hade åkt den busslinjen så sent som i våras. När det gått lite brevväxling fram och tillbaka medgav de tillslut att det hade funnits en busslinje, men den slutade gå vid årsskiftet. Mycket märkligt tyckte jag, den står ju med i vårens busstidtabell.

Sista ordet så här långt är Västtrafiks, det är tydligen så att det var en buss som till stor del bekostades av Volvo och fordonsindustrin letar väl både efter kronor och ören de kan spara in på. Det var inte så där värst många Volvoarbetare som åkte den där bussen så jag kan väl inte klandra Volvo för att de drog in de pengarna. Å andra sidan kunde man ju tycka att Sveriges Studentstad 08/09 kunde pynta in lite pengar för att bussen i alla fall går på onsdagar så man kan mingla med de andra studenterna på kåren.

Jag skulle publicerat detta igår natt, men jag lyckades somna med datorn i knät. Jag ska komplettera med lite bilder under lunchen idag.

//Valross

Comments
Postat av: Tobias

Ja de där bilderna ser man ju klart och tydligt!

2008-10-23 @ 21:49:31
URL: http://tobiases.wordpress.com

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0