"Visste du om att nu kan vi bli professorer?"

Sitter och sliter mitt hår (och de som känner mig vet att det inte är så lätt) över om jag ska åka på en resa till Karlstad. Jag har nog inte råd. Det var kul förra året. Det krockar inte med några tentor eller lektioner, men visst hade jag spenderat tiden bättre hemmavid. Jag skulle få träffa en massa gamla kompisar jag inte träffat sen förra året. Jag måste svara innan 0800 i morgon. Gah! Alla dessa beslut!

På tal om festligheter har det varit en tokrolig fest här i Skövde i helgen. Även om den akademiska högtiden med bland annat professorsinstallationen var oväntat trevlig (både spännande tal och trevliga bordsgrannar), så var det Sexmästeriets årliga Bonnaphest jag i första hand tänkte på. 200-300 studenter från hela Sverige hade fest, drog traktor och lekte Mora-Träsk helgen lång. (Bilder från lördagen)

Första natten satt jag sovsalsvakt, en uppgift som i detta fallet innebar att jag mellan 0130 och 0930 kollade så att bara de med sovsalsbiljett kom in i lokalen samt att jag gick runt och kollade så folk varken skadade sig själva, varandra eller hus/inventarier. Så vitt jag hört gick inget av det vi hade ansvar för sönder, men det var visst någon dam i nått av husen bredvid campus som var lite missnöjd över bevattningen av buskarna i området. Sen kan man ju fråga sig varför man är uppe hela natten och håller räkningen på hur många som besöker en buske, men det finns säkert någon bra och någorlunda naturlig förklaring till det. Polisen gled förbi några gånger med piketbilen och kollade läget, men de verkade tycka att vi skötte oss. Jag är dessutom beredd att sätta en slant på att vi hade besök av en narkotikapolis, men jag tror han försökte vara hemlig för han hälsade inte tillbaka. Man kanske skulle donera en halvsunkig studentoverall till deras avdelning så de kan smälta in lite bättre på våra fester.

Den där labben i mikrostyrkretsar löste sig tillslut. Det sista felet (som vi nog säkert lade 90 minuter på), grundade sig i att det hade smugit sig in ett plus där det egentligen skulle vara ett minus. Det kan tyckas att det inte var ett stort fel, men det är oftast de små felen som är svårast att hitta. Det tog oss ungefär lika lång tid att hitta att vi skrivit ett stort o istället för en nolla, men det var en helt annan labb, så det tänker jag inte gnälla om idag.

Ekonomiarbetet gick nog bra tror jag, det närmaste vi kom ett riktigt problem var att vi i gruppen inte riktigt var överens om hur man skulle referera i texten, men jag tror säkert att examinatorn mer än gärna medelst rödpenna berättar hur man borde göra. Får se vad som händer, returer är ju om inte annat bra för den pedagogiska processen!

Nä, nu ska jag in på forumet och ta bort lite spambottar!

//Valross – sjukt lack på vandaler



Dessa bilder är en hälsning till en mycket trevlig lärare jag hade i mykologi för nått år sen. Kan han dessutom berätta för mig vad detta är för en svamp kommer jag tycka att han är ännu häftigare än innan!

PS: Nån illvillig r*vhatt har under helgen lyckats stänga av Götasalens kylar, vilket resulterade att de fick slänga matvaror för stora summor. Detta gjordes någonstans från baksidan på huset och har man sett något är det uppskattat med tips. I nuläget tror jag inte man har någon aning om vet som gjorde det men tills vidare tänker jag misstänka att det var samma två unga män som under introduktionen förstörde och klottrade i våra tält. Båda dessa händelser är polisanmälda.

Comments
Postat av: Anette aka Netza

"...men det är oftast de små felen som är svårast att hitta. " Haha jo, tack. Man är glad så länge man kan hålla sig undan kodning exempelvis för det innebär bara en massa frustration likt "Varför fungerar det inte?!?!?!?!".

2008-10-17 @ 07:03:22
URL: http://www.netza.se/blog

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comments:

Trackback
RSS 2.0